Warning: Attempt to read property "term_id" on array in /home/642802.cloudwaysapps.com/pnhytndzwc/public_html/wp-content/themes/jdw2022/single-event.php on line 14

חמישי, 23.6

שישי, 24.6

שבת, 25.6

ראשון, 26.6

שני, 27.6

שלישי, 28.6

רביעי, 29.6

חמישי, 30.6

אף כי נדמה לא פעם כי הקולנוע ייסודו בסיפור ליניארי, לעיצוב תפקיד מרכזי בקיפולו של ציר הזמן הקולנועי: עיצוב כתוביות הפתיחה מכניס רמזים מתרימים לעלילה, עיצוב הסט מעיד על סיפור הרקע של הדמויות, תלבושות מבטאות הלך רוח ותקופה ומרחבים מדומיינים שלמים מעוצבים ומוטמעים אל תוך המסך. הזמן, שמביא חידושים טכנולוגיים שמרחיבים את הביטוי העיצובי בסרטים, כורה במקביל את מותו שלו בקולנוע. העריכה איננה לינארית יותר, יום מעוצב ללילה, מבנים מתפוררים ונבנים מחדש, חפצים ותנועה נכתבים אל ומחוץ לתמונה. באירוע ״עיצוב וזמן בקולנוע״ ייבחנו מקומותיהם הן של העיצוב והן של הזמן, וידו של מי על העליונה.

 

20:30 – ״זמן לא רלוונטי״ –  יואב רז

השפעת הצבע ועיצוב התמונה על רגש הצופה בקולנוע ושכתוב הזמן באמצעים דיגיטלים – יום ללילה ולהיפך, חורף לקיץ, עבר לעתיד. הזמן בו צולמה התמונה הוא רק נקודת המוצא לעתיד חדש.

בהרצאה יעשה שימוש בחומרים מתוך עבודות וידאו ארט של הצלם איתן ויתקון.

 

21:15 – כותרות פתיחה בקולנוע: בין עיצוב, אומנות ושיווק – אפי ליפשיץ

כותרות הפתיחה בקולנוע עשויות  להיות, כשהן מוצלחות, השילוב המושלם בין הצורך האומנותי לאתגר את הקהל, למשוך אותו פנימה אל תוך העלילה בזמן קצר ולייצב את הטון של הסרט.  אך האומנות הזו התפתחה גם בגלל צורך המסחרי שמתייחס לסרט כעסק,  שדרושים לו מיתוג, עיצוב ו"אריזה" וכן, גם קרדיטים למעורבים.

במפגש זה, ננסה לסקור את המגמות הבולטות בתחום, להכיר את האמנים והקולנוענים הבולטים שעשו שימוש יוצא מהכלל בכותרות הפתיחה כמסר אומנותי ולהבין איך הצרכים המסחריים המשתנים השפיעו על תחום שהכניס עיצוב, טיפוגרפיה, אנימציה, ופרסום והפך לחלק בלתי נפרד מתהליך היצירה של האמנות השביעית.

 

 

 

 

אירועים בשיתוף איגוד העורכים – איגוד מקצועות הפוסט בישראל , איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים והמיזם לקולנוע ולטלויזיה בירושלים

בהשתתפות: יורם הוניג, יואב רז, אפי ליפשיץ, הדר פרידליך, שירה קלרה וינטר, גלעד ענבר.

אוצרות: בנימין פרידנברג, נגה בריינס.

הפקה: בני שקלובסקי